Dr.-Ing. Sandra Hartl

Lehrbeauftragte, Postdoc

Hochschule Darmstadt
University of Applied Science
Holzhofallee 36B
Gebäude D22, Raum 00.04
64295 Darmstadt

+49.6151.16-30204
sandra.hartl@h-da.de
 

 

Arbeitsbereiche an der Hochschule Darmstadt

- Turbulenzmodellierung
- Regenerative Energiewandlung
- Forschung im Bereich reaktiver Strömungen mit dem Fokus auf klimaneutrale Energieträger


Forschungsgebiete

Grundlagenforschung 

- Modelle reduzierter Ordnung im Bereich thermochemischer Konversionsprozesse
- Adaption und Erweiterung von Auswertemethoden experimenteller Daten

Projektbezogene Forschung 

- Katalysatormodellierung (Drei-Wege-Katalysatoren)
- Partielle Oxidation
- Reaktormodellierung
- Rußmodellierung


Werdegang


Seit 10/2020

Hochschule Darmstadt (Fachbereich Maschinenbau und Kunststofftechnik)
Forschungsschwerpunkt:  klimaneutrale Energieträger, Turbulenzmodellierung, Regenerative Energiewandlung


10/2017 – 09/2020

Hochschule Darmstadt (Fachbereich Maschinenbau und Kunststofftechnik)
Forschungsschwerpunkt: Turbulenzmodellierung, Auswertemethoden experimenteller Daten

TU Darmstadt (Fachgebiet Simulation reaktiver Thermo-Fluid Systeme)
Forschungsschwerpunkt: Modelle reduzierter Ordnung, thermochemische Konversionsprozesse, partielle Oxidation, Reaktormodellierung, Drei-Wege-Katalysatoren


11/2011 – 08/2017

TU Bergakademie Freiberg (Arbeitsgruppe für Numerische Thermofluiddynamik)
Promotion: Flamelet/progress variable modelling and flame structure analysis of partially premixed flames


10/2006 – 11/2011               

Technische Universität Chemnitz (Diplomstudiengang Mathematik)
Studienschwerpunkte: Numerische Mathematik
Diplomarbeit: Vorkonditionierte Lösungsalgorithmen für Aufgaben der stationären Magnetohydrodynamik

Aktuelle Publikationen

Jahr

Titel

2020

Assessing multi-regime combustion in a novel burner configuration with large eddy simulations using tabulated chemistry

 

doi.org/10.1016/j.proci.2020.06.098

2020

Flame structure analysis of turbulent premixed/stratified flames with H2 addition considering differential diffusion and stretch effects

 

doi.org/10.1016/j.proci.2020.06.267

2020

Combustion regime identification from machine learning trained by Raman/Rayleigh line measurements

 

doi.org/10.1016/j.combustflame.2020.05.024

2020

Derivation and analysis of two-dimensional composition space equations for multi-regime combustion using orthogonal coordinates

 

doi.org/10.1016/j.combustflame.2020.05.011

2020

Fuel Effects in Turbulent Premixed pre-vaporised Alcohol/Air Jet Flames Flow

 

doi.org/10.1007/s10494-020-00166-6

2019

Numerical and experimental investigation of the laminar burning velocity of biofuels at atmospheric and high-pressure conditions

 

doi.org/10.1016/j.fuel.2019.03.024

2019

Assessing an experimental approach for chemical explosive mode and heat release rate using DNS data

 

doi.org/10.1016/j.combustflame.2019.07.038

2019

Local flame structure analysis in turbulent CH4/air flames with multi-regime characteristics

 

doi.org/10.1016/j.combustflame.2019.08.032

2019

Assessing the relative importance of flame regimes in Raman/Rayleigh line measurements of turbulent lifted flames

 

doi.org/10.1016/j.proci.2018.06.067